Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לקח לי זמן לעכל את דה-מאיו

הארץ על בית הבריאות
בואו לנופש בריאות

לאכול או לא לאכול? לקח לי זמן לעכל את אלירן דה מאיו ו"בית הבריאות" שלו

דה-מאיו מנהל "בית בריאות והתכנסות" בקיבוץ תובל שבאים אליו להתרפא לשבועות ואף חודשים. הוא לא רופא ולא תזונאי אבל ידען ומסור מאוד, ותזונה היא רק אחת משיטות הטיפול שלו. והוא שליו לגמרי מול המערערים על הכשרתו

מאת רחל טלשיר / 12/07/2018

לקח לי זמן לעכל את אלירן דה מאיו. כמה זמן? פגשתי אותו שלוש פעמים במשך ארבע שנים עד שהשתכנעתי. דה מאיו (33), הוא המייסד והמנהל של "בית בריאות והתכנסות" בקיבוץ תובל שליד כרמיאל, מקום בעל יומרה ריפויית שהמתאכסנים בו שוהים שבועות ואף חודשים. הוא התפרסם, כנראה שלא לשביעות רצונו, לפני כשנה כאשר שלומי לחיאני, לשעבר ראש עיריית בת ים, השיל תחת פיקוחו כ–25 ק"ג תוך 30 יום.

דה מאיו נשר מבית הספר בכיתה י', בשנת 2005 פתח עסק לגידול ולשיווק נבטים טריים בגולן, בהמשך פרסם מדריך לליקוט צמחי מאכל, "צמחי בר למאכל בישראל" (הוצאה עצמית). הוא למד נטורופתיה, ריכז חווה אורגנית גדולה בכפר כישורית (לאנשים בעלי צרכים מיוחדים) ולימד במסגרות שונות. בשתי הפגישות הראשונות דה מאיו דיבר ואני האזנתי. בשלישית — בקיבוץ תובל — אני שאלתי.

דה מאיו: "אין דבר נפלא יותר מאדם שבבית החולים לא נתנו לו כל סיכוי, וכעבור ארבעה חודשים כאן הוא חוזר למשפחתו, לילדיו ולעולמו בריא ומאוזן כפי שלא היה שנים" צילום: דודו בכר

מה תגיד למי שאומרים שאתה לא רופא?

"איני צריך להגיד להם שום דבר כי איני מנסה למכור להם שום כלום. איני מנהל עסק, אלא בית ומרחב לבריאות, בהירות ושלווה. התזונה אינה כוללת צמחים רעילים או מרקחות בלתי מוכרות. היא מבוססת על העקרונות המנחים המוסכמים על כל ארגוני הבריאות והתזונה בעולם".

למשל?

"אין מחלוקת על כך שמזון אורגני טרי ומגוון מן הצומח, נקי מרעלים, מבושל לזמן מדויק ולא ממושך מדי, ללא טיגון ושמנים שמשנים את מבנהו — זוהי תזונה המזינה את הגוף באופן מיטבי".

ומה תאמר למי שיגידו שאינך אפילו תזונאי?

"זכיתי להדריך פעמים רבות דיאטניות ודיאטנים קליניים ומעולם לא נתקלתי בפער בין רמת הידע שלהם לשלי. לא מכיוון שאני מלומד במיוחד, אלא מכיוון שתזונה היא מתמטיקה פשוטה מכדי שיהפכו אותה למקצוע הדורש השכלה יוצאות דופן. אין זה אומר שאין צורך בידע, למידה והתעדכנות באופן רציף, אך כשצוברים מספיק ידע וניסיון, ניתן לעזור להרבה יותר אנשים גם מבלי להיות תזונאי מורשה, מקובע בגישה ישנה עם תעודה".

מקור הכתבה בעיתון הארץ

אלירן-דה-מאיו-רחל-טל-שיר.pdf" target="_blank" rel="noopener">הורדת הכתבה כקובץ PDF